vrijdag 10 mei 2013

Verlicht hooikoorts met deze koriander cocktail

Koriander coctail verlicht hooikoorts
Mijn dochter Carmela heeft hooikoorts en niet zomaar een beetje! Ik heb de indruk dat dit elk jaar alleen maar erger wordt, dus ieder jaar probeer ik dan ook nieuwe dingen uit die haar kunnen helpen om de hoestbuien en snotter aanvallen in te perken. Nu las ik onlangs op een forum dat een koriander cocktail wel eens zou kunnen helpen en ik heb dan ook mijn eigen versie er van gemaakt. Gelukkig heb ik altijd enige potten van dit verrukkelijk kruid tot mijn beschikking want er wordt hier veel met koriander gekookt.
Zie ook: Koriander geliefd kruid en specerij in de keuken van Tante Tuut

Koriander helpt bij hooikoorts
Wat heb je nodig voor deze koriander cocktail tegen hooikoorts?

  • een bosje verse koriander
  • één theelepel bio honing
  • halve citroen
  • water
  • een mixer

Koriander, boordevol vitamines en mineralen
Bereiding van de koriander cocktail tegen hooikoorts

  1. Was de koriander goed onder stromend water;
  2. Snij hem daarna in stukjes en doe dit in een beker;
  3. Doe er nu de honing bij en het sap van een halve citroen;
  4. Eventueel kan je er nu al wat water aan toe voegen;
  5. Mix alles heel fijn en giet over in een glas;
  6. Voeg water toe tot het glas vol is en opdrinken maar.

Nu te hopen dat het helpt. Zo krijgt ze in ieder geval heel veel vitamines en mineralen binnen en dat kan nooit geen kwaad natuurlijk! Binnen enkele weken geef ik jullie het resultaat van mijn koriander cocktail tegen hooikoorts. Tijdens hooikoorts seizoen twee a driemaal daags een glas hiervan drinken.

Tip: Heb je weinig tijd dan kan je natuurlijk meer van deze koriander drank gaan maken en bewaren in de koelkast, maar dan gaan wel wat vitamines en mineralen verloren. Het blijft natuurlijk altijd beter om het vers te drinken!

Een week verder
We zijn ondertussen een week verder en ik heb de raad van Janny opgevolgd en honing gekocht uit eigen streek.
Ik heb de indruk dat dit koriander drankje begint te werken, haar hoest is niet meer zo droog en de grootste hoestbuien 's morgens en s' avonds zijn gedaan. Ik geef de druppels van Dr. Vogel ook nog verder 's morgens en 's avonds. Binnen een week meer nieuws!


3 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Haal je de honing uit je omgeving van een straal van 10km, dan schijnt dat de oplossing te zijn....!

Groente en Fruittuin in Frankrijk zei

De honing die ik nu heb komt niet uit deze streek, maar zo'n 100km hiervandaan. Dus ik zal eens op zoek gaan naar honing van hier. Goede tip Janny, ga ik zeker proberen!

Groente en Fruittuin in Frankrijk zei

Hoi Janny, ondertussen honing uit eigen streek gekocht en wat smaakt hij heerlijk!