zaterdag 14 april 2012

Bespaartip 1 - Ecologische Badkamer reiniger . Tante Tuut .

hoe ecologisch je badkamer reinigen
Hier komt mijne fameuze truc dan. Ik ben vrijwel zeker dat bijna iedereen de middelen in huis heeft om deze ecologische badkamer reiniger te maken. En wanneer je hiermee je badkamer poetst dan voel je je zo in het zuiden, door de geur alleen al.

Je eigen groene schoonmaakmiddelen maken hoeft niet ingewikkeld te zijn, soms is het beter om het zo simpel mogelijk te houden. Ik ga twee keer per week gewapend met mijn citrusfruit de badkamer in om een fruitige poetsbeurt te geven.
Wat heb je nodig om deze Ecologische Badkamer reiniger te maken

  • 1 grapefruit (pompelmoes) of 1 grote sinaasappel voldoet om je gehele badkamer te reinigen, met inbegrip van de kranen en dergelijke. Citroen gebruik ik voor de afvoergaten alsook voor de kranen en waar zwarte schimmel zich zou durven nestelen.
  • fijn of half grof zeezout om te schrobben.
Ecologische Badkamer Reiniger
Hoe ga je te werk met deze Ecologische Badkamer reiniger
  1. Snij de pompelmoes of de sinaasappel doormidden.
  2. Bevochtig het bad, je lavabo met water en strooi er lichtjes zout overheen.
  3. Doe nog wat extra zout op de helft van je pompelmoes of sinaasappel en schrobben maar.
  4. Zorg ervoor dat je af en toe lichtjes in het citrusfruit knijpt zodat er sap vrijkomt die je badkamer een aangename geur geeft en neem af en toe wat extra zout op. Wanneer je liever met een spons of doek werkt, knijp dan wat sap van je citrusvrucht over het doek en bestrooi met zout. Bevochtig eerst je spons of doek lichtjes.
  5. Wanneer alles is gedaan hoef je dit gewoon maar af te spoelen met water zodat het zout en de pulp weg kan spoelen. Nog even met een doek erover en klaar is kees.
  6. Geniet van de heerlijke geur in je badkamer!
Reinig je badkamer met Grapefruit en Citroen
Wat bereik je met deze ecologische poets techniek
Je badkamer poetsen met deze ecologische badkamer reiniger zorgt ervoor dat alle vieze randen verdwijnen. Heb je last van heel veel kalkaanslag dan kun je ook nog een beetje appelazijn eraan toevoegen. En je kunt er niet alleen je bad mee poetsen, maar ook je lavabo, toilet en tegels. Daarna gewoon afnemen met water en doek. Het hangt alleen allemaal af van hoe sinaasappel of pompelmoes-gek je wilt worden. ;-)

Prettig "ecologisch" weekend ;-)
Groetjes van Tante Tuut

5 opmerkingen:

Patty Biermans zei

Wat een goeie tip!! Dat van de azijn wist ik wel, maar sinasappel en pompelmoes? Nooit van gehoord! Zal er zeker gebruik van maken want ik heb een gruwelijke hekel aan de geur van al die synthetische luchtjes. knufzz...peebee

sillie zei

ik ga het eens proberen, bedankt voor de handige en groene tip!

Helmi zei

Bedankt voor de tip. Ik hou van de geur van citroenen en ga het zeker proberen

inge zei

moet ik ook eens proberen , azijn werd hier al gebruikt maar zo lekker ruikt dat niet ...

marianne zei

Ja, daar ga ik ook aan meedoen ziede ;-)
Supertips! Bedankt Tante Tuut