woensdag 25 juli 2012

Galgo (windhond) Aid Europe vzw

Galgo Aid Europe vzw
Een tijdje geleden kwam ik in contact met deze Galgo Aid Europe vzw organisatie via mijn nicht. Of ik geen zin had om windhonden en podenco's mee te nemen de volgende keer ik naar België kwam? Natuurlijk wil ik dit doen, ik ben niet voor niets een hondenvriend. Wanneer jullie van Spanje naar België reizen en je wilt dit ook doen, neem dan contact op met deze organisatie. Zij regelen alles voor jou zoals de honden boeken bij je vliegticket, douanepapieren... het enigste wat je hoeft te doen is de honden overhandigen in België aan het team die daar op je staat te wachten.
Clement bij zijn aankomst in het opvangcentrum
De windhonden worden veelal ingezet voor illegale hondenrennen, hondengevechten of om te gaan jagen. Na een jaar op de renbaan is zo'n hond meestal uitgeput en verzwakt en wordt hij aan zijn lot overgelaten met alle gevolgen van dien. Wanneer zo'n hond ook nog eens stokslagen krijgt of op een of andere manier wordt mishandeld kruipt hij volledig in zijn schulp en is hij het vertrouwen in zijn omgeving helemaal kwijt.
Clement na zijn goede verzorging



Eindelijk een nieuwe thuis!
Gelukkig bestaan er organisaties zoals deze Galgo Aid Europe vzw die deze honden liefdevol opvangt, verzorgt en bovendien ook nog eens een thuis bezorgd waar de hond hond mag zijn. Hier leert de hond te genieten van zijn vrijheid. U kunt niet alleen helpen door een hond over te brengen, misschien bent u liever een tijdelijk opvanggezin of wilt u lid worden van Galgo Aid Europe vzw of wilt u zo'n lieve hond adopteren en een tweede kans geven. Aarzel niet om contact op te nemen met deze organisatie want u maakt een wereld van verschil.

3 opmerkingen:

Helmi zei

Mijn vriendin Sandra heeft 4 jaar in Spanje gewoond en gewerkt bij zo'n soort instantie. Emotioneel is dat heel zwaar werk. Wat hebben sommige volken toch vreemde gewoontes. Goed dat er mensen zijn die er iets aan doen.

Unknown zei

gelukkig zijn er nog dierenvrienden/organisaties die zulke schrijnende taferelen niet kunnen aanzien en deze honden een nieuwe 'thuis' bezorgen! Chapeau!!!
PS. Plaats je ook nog logjes over interessante streken of plekken/wandelingen/bezienswaardigheden e.d. bij jullie in de buurt of omstreken? ik vind de kookrubriekjes wel erg fijn maar mis toch een beetje de andere logjes. Lieve groetjes, un abrazo Hilde

Groente en Fruittuin in Frankrijk zei

In de zomer heb ik weinig tijd voor andere logjes Hilde, dat zal winterkost worden :-))
Un abrazo