dinsdag 26 juni 2012

Video update - Planten in Potten - Juni 2012 - Tante Tuut

Eerste boontjes
Nog vlug een video update van mijn bloemen en planten in potten. Sorry, er is iets misgegaan waardoor de video spijtig genoeg is verdwenen. Het is hier ondertussen snikheet in het zuiden van Spanje dus de meeste bloemen zijn reeds uitgebloeid of aan het einde van hun schoonheid. Met de hitte gaat een rustperiode in gang voor de bloemen, de kruiden daarentegen doen het zeer goed alsook de tomaatjes, paprika, komkommers en boontjes. We hebben reeds van onze eerste portie boontjes kunnen genieten in een heerlijke salade.
Terwijl men in het noorden de tomaten moet beschermen tegen de regen moet ik ze hier beschermen tegen de zon en een plaatsje in de schaduw uitzoeken. Twee maal daags water geven is hier een must, zo niet dan zijn je planten binnen de twee dagen naar de filistijnen. Deze morgen heb ik de eerste kerstomaten opgemerkt en ik heb een stuk of zeven plantjes, dus genoeg om ons de hele zomer te bevoorraden.

Enfin, bekijk het zelf maar en vertel me vooral ook jullie plantenverhalen.
Tot zien, Tante Tuut

1 opmerking:

Unknown zei

heerlijk al die verse groentjes! bij mij dit jaar geen moestuintje. net verhuisd en onze tuin is nog 1 grote woestenij ;-))) un abrazo, Hilde