maandag 18 juni 2012

Guacamole op de wijze van Tante Tuut


Guacamole a la Tante Tuut

Guacamole op mijn wijze is een recept met avocado. Het recept is mijn eigen kijk op guacamole of wat ik op dat moment in huis heb. Het allerbelangrijkste ingredient is natuurlijk een avocado, de rest daar kan je gerust een beetje mee variëren.


INGREDIENTEN VOOR DE GUACAMOLE
  • 1 rijpe avocado (door lichtjes in de avocado te knijpen kan je aanvoelen of de vrucht rijp is of niet)
  • 1 vleestomaat
  • 1 lange groene paprika (klein)
  • 1/2 citroen
  • 1 eetlepel olijfolie
  • peper en zout

BEREIDING VAN DE GUACAMOLE

  1. Ontdoe de avocado van zijn schil en pit en plet het vruchtvlees fijn met een vork.
  2. Doe er het sap van de citroen bij (zo krijg je geen verkleuring van het vruchtvlees en het geeft een frisse smaak).
  3. Was de vleestomaat en de paprika en ontdoe deze van hun zaden. Snij ze in hele fijne stukjes en meng deze onder de avocado.
  4. Meng nu ook de lepel olijfolie extra virgen erbij en breng op smaak met versgemalen zwarte peper en zout.
  5. Je kan er ook nog altijd een eetlepel heel fijngesneden ui ondermengen, ik doe dit niet omdat ik verse ui heel slecht kan verteren, maar het is wel lekker met de ui erbij.
Dit Guacamole recept is heerlijk als dipsaus met taco's of als gezond broodbeleg op een krokante tosti. Ideaal voor een vegetarische maaltijd daar avocado's voor de nodige eiwitten zorgen. 

4 opmerkingen:

Gonny zei

In het eerste zinnetje zal je avocado bedoelen?

Groente en Fruittuin in Frankrijk zei

Bedankt Gonny!!!! Ik herlees alles wel twee of drie keer maar soms kijk je er toch nog eens over.
Prettige maandag!

vicarno's mama zei

Heerlijk lijkt me dat, die ga ik deze week een keertje maken, bedankt voor het recept!

Anoniem zei

Mooi recept tante Tuut! Bedankt