zondag 15 april 2012

Dagelijkse Kost 3 Met Jeroen Meus . Tante Tuut .

Dagelijke kost 3 van Jeroen Meus
Toen de postbode vorige week woensdag langskwam had ik helaas de bel niet gehoord, ik was weer eens bezig met mijn groentjes te verplanten in flessen op het terras aan de noordkant, helemaal achteraan dus. Maar er zat wel een briefje in de bus dat ik vanaf vrijdag mijn postpakket mocht gaan afhalen. Ik zag dat het van mijn moeder was en wist dus wat het was. Het derde boek van Jeroen Meus "Dagelijkse Kost 3".



Deur Andalusie
Zaterdagmorgen, ik trek mijn wandelschoenen aan, gris mijn winterjas van de kapstok en begeef me op weg naar het postkantoor. Als ik flink doorstap dan ben ik er op een half uurtje. De gure wind waait om mijn oren en ik trek mijn vilten pet nog wat dieper over mijn oren. Ik vraag me af in welk jaargetijde we zijn, in ieder geval zal ik niet lang hoeven aan te schuiven in het postkantoor. Door mijn enthousiasme let ik niet op welk straatje ik in en uit ga, ik geniet van de typische Andalusische gebouwen met hun statige deuren. En ja hoor plots valt het me op dat ik veel te ver ben, ach ja, dan loop ik nog maar een paar blokjes om, zo heb ik mijn ochtendwandeling gehad en zijn de spieren goed los gelopen.

appelbeignets
Terug thuisgekomen zet ik een kop koffie en ga me lekker nestelen in mijn favoriete zetel. Ik sla het boek van Jeroen Meus "Dagelijkse Kost 3" open en bevind me op de pagina met de appelbeignets. Ik sluit mijn ogen en vraag me af hoe lang het al is geleden dat ik dit heb bereid, bijna kan ik ze proeven... Het fruitige aroma van de appels nestelt zich in mijn neus en ik besluit dan maar om ze die avond te bereiden voor de merienda.

Wat ik zo leuk vind aan deze boeken van "Dagelijks Kost" van Jeroen Meus is dat je er zowel vlees-,vis- en vegetarische gerechten in terug vindt. Dus dat is meegenomen voor als er bezoek komt, dan kan ik in een mum van tijd een vlees of vis schotel op tafel toveren want niet iedereen eet vegetarisch hé.
Bedankt ma voor die heerlijke "Dagelijkse Kost 3" en bedankt zus om het boek op te sturen!

Dit wordt weer heerlijk kokkerellen!

2 opmerkingen:

inge zei

ik koop de laatste tijd niet echt veel kookboeken moet ik zeggen ...je vindt overal wel receptjes en tipd en tegen dat ik alles eens uitgeprobeerd heb ...

Unknown zei

een kookboek is toch wel leuker dan al die knipsels uit kranten en magazines! ik kan me voorstellen dat jouw blij bent met je nieuwe aanwinst! groetjes, Hilde