vrijdag 9 december 2011

De Computertas van Gerecycleerde Plastictassen


Computertas van gerecycleerde plastictassen
Hier is ze dan de computertas van gerecycleerde plastictassen. Zwart met rode stiksels want ons dochter zit in haar punky rock periode. Ik heb de repen samengesmolten plastic aan elkaar gestikt met een zigzagsteek. (Hier kun je zien hoe je plastic tassen kunt samensmelten.)

Ook heb ik een binnentas gemaakt van zwarte vilt want anders krijg je een statische reactie met het netbookje en dat is niet zo prettig wanneer je kleine vonkjes krijgt nietwaar. In de binnentas heb ik een apart vak gemaakt voor de computer en ééntje voor de stroomadaptor en ik heb er ook nog een vakje ingestikt voor haar mobieltje. Deze binnentas heb ik met de lijmpistool aan de buitentas bevestigd en ook de velcro om de tas dicht te houden is op deze manier erop aangebracht.

Met de overschotten van de gesmolten plastic heb ik nog enkele kaartjes gemaakt en ik ben van plan om dit nog meer te doen en wat meer te experimenteren met allerlei plastic verpakkingen. Zo wordt recycleren fun!

Mijn dochter blij met haar computertas van gerecycleerde plastictassen en ik blij dat het me gelukt is om ze te maken. De laatste tijd wordt er meer plastic en papier gestikt met mijn naaimachine dan stof, maar binnenkort zal ik toch nog een keer overstappen op stof want Carmela wil nog een punky broek!

8 opmerkingen:

Miek zei

Supergaaf. Combi met rode stiksel is echt prachtig!

Unknown zei

dan gebruik je zeker en vast toch wel een aangepaste naald om plastiek te stikken. Toch?
een zeer originele computertas moet ik wel zeggen! ;-) prettig weekend, hilde

Groente en Fruittuin in Frankrijk zei

Ik gebruik een jeansstofnaald, die is iets dikker dan een gewone naald. Het is net alsof je in boter stikt, je gaat er zo doorheen :-)

De Merle zei

Super Trudis!
Ik heb laatst ook eens een poging gedaan om plastic tassen te smelten. Nou, dat werd geen succes bij mij. Ik weet niet wat ik fout deed, maar het werd een onooglijke kreukelpartij.... terwijl ik tassen met zulke leuke plaatjes had gebruikt. Je zag niet eens meer wat het was.
Misschien dat ik het nog eens moet proberen met jouw handleiding.
Groetjes,
Karin

Janny de Roo zei

Wat een geweldig idee.....er wordt al zoveel plastic weggegooid. Je tas is echt mooi geworden en ik ga ook eens even op die site kijken, hoe het moet...Kijk maar uit straks heb je nog een huis vol met afval.....! Gaat harder dan je denkt hoor !
groetjes, Janny

vicarno's mama zei

WOw, die is super-origineel!!! Heerlijk recycleren zo.

vilterietje zei

SCHITTEREND GEWOON:) dit zal ik snel een keertje uitproberen:) fijn weekend en tot....riet

Tintel zei

Het leek wel Sinterklaas...een pakje uit Spanje in de brievenbus! Bedankt tante Tuut, mooie cd en leuke verrassing erbij! Merciekes!!