zondag 5 december 2010

Rijstpap op z'n Spaans



Het volgende recept "Rijstpap op z'n Spaans" heeft hier in de wintermaanden een groot succes. Ik kreeg het van een vriendin Puri die het op haar beurt weer van haar moeder heeft. Zo gaat dat met recepten hé. De rijstpap op z'n Spaans verschilt niet veel van de rijspap die mijn moeder vroeger klaar maakte. Deze rijstpap heb ik klaargemaakt zonder de rozijnen omdat we deze morgen al heerlijk zelfgebakken rozijnenbrood hebben gegeten en zonder de boter en dit omdat we geen boter eten.

Welke ingredienten heb je nodig om deze Rijstpap op z'n Spaans te maken

  • 1 liter melk (halvolle of volle)
  • 250 ml volle room
  • 150 gram ronde korrelrijst
  • 6 eetlepels suiker
  • 1 kaneelstok
  • 1 geraspte schil van een biologische citroen
  • wat rozijnen
  • 1 eetlepel boter
  • kaneelpoeder


Hoe maak je deze Rijstpap op z'n Spaans


  1. Breng de melk met de citroenschil en de kaneelstok aan de kook.
  2. Voer er daarna de room, rijst, rozijnen, suiker en boter toe. Blijf nu vooral goed roeren.
  3. Wanneer de rijstpap op z'n Spaans is ingedikt, dit duurt ongeveer een half uurtje, is deze heerlijke lekkernij klaar en doe je de pap in een grote serveerschotel of kleine desserschaaltjes. Haal er wel de kaneelstok uit.
  4. Bestrooi de rijstpap, nadat hij gedeeltelijk is afgekoeld, met kaneelpoeder.
Smullen maar!!
Groetjes van Tante Tuut

7 opmerkingen:

Filip zei

Hola Tia Tuta,
Is het aangeraden om tegen de ingrediënten (i.h.b. de bioloische citroen) spaans te praten tijdens de kookpartij?
Felipe

Groente en Fruittuin in Frankrijk zei

Hola Felipe,
Pues si, puede hablar en español mientras cocinar. Este va a ser mucho mejor hombre.
Cariños de Tia Tuta

vilterietje zei

yummie! als DH woensdag thuiskomt is er spaanse rijstepap als toetje.
lieve groet en tot....riet:)

zsazsazsu zei

kunde gij niet ne keer rap overkomen om al dat lekkers hier live te presenteren ?

Unknown zei

Hallo Tante Tuut.
Ik eet zo graag rijstpap, dat ik de Spaanse versie ook eens ga klaarmaken. Btw, ik vind jou blog geweldig!!
Groetjes vanuit Gent.
Astrid

marianne zei

Njammie, ik ga da ook proberen zie volgend weekend ;-)

Nen dikke merci

Unknown zei

wow..., dat wordt smullen! :-)