maandag 22 november 2010

Kindermuts wordt Bloempot

Gisteren heb ik een kindermuts gehaakt, maar wat er is misgelopen dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Ofwel heb ik te vast gehaakt of een te kleine haakpen gebruikt. De muts was groot genoeg voor een niet al te grote babypop:-) Dus ging mijn brein aan het werk om er achter te komen voor wat ik het wel zou kunnen gebruiken. Daar, ben ik volgens mijn man, een krak in.
Na enig hersengekronkel kwam ik tot de vaststelling dat een bloempot nog het beste idee was. Dus voor mutsen die je te klein maakt of die je wilt recycleren, zet op de bodem van de muts een schoteltje dat net iets groter is dan de omtrek van de muts. Zo krijg je een mooi gebogen effect langs de zijkant. Knip een plastic container (van yoghurt of zo) op de gewenste hoogte, zet er een mooi plantje in et violá, je hebt een mooi ogende bloempot. Je kan de stof van de muts nog altijd versieren met leuke kralen, lintjes, schelpjes, zwerfglas enz.
Veel plezier met "Kindermuts wordt Bloempot"


Benodigdheden voor Kindermuts wordt Bloempot

  • Mutsen in allerlei geuren en kleuren
  • Schoteltjes
  • Schaar
  • Leuke plantjes of stekjes van je eigen planten
  • kralen, lintjes, schelpjes, zwerfglas.... je kiest maar uit
  • Naald en garen, lijm...

Hoe ga je te werk

  1. Versier je muts naar eigen fantasie.
  2. Zet de muts op zijn kop en plaats er een schotel in dat net iets groter is dan de muts zelf om een mooi golvend resultaat te krijgen aan de zijkanten.
  3. Knip een plastiek container op de gewenste hoogte en plaats er een plant in.
  4. Geniet van je eigen kunstwerk!
Veel plezier!!
Groetjes van Tante Tuut

Geen opmerkingen: